Okulumuz Rehberlik Servisi

Okulumuz Rehberlik Servisi

26.11.2012 2330

OKULUMUZ REHBERLİK SERVİSİ

Sağlam ve düzgün karakterli, özgüven sahibi olarak temeli atılan çocukların bilgi edinmede ve hayatta daha başarılı olduklarını bilerek hareket eden okul rehberlik servisimiz 2 sabahçı ve bir öğleci rehber öğretmenden oluşmaktadır.

Servisimizin ana prensibi öncelikle çocuğa ders çalıştırmak değil;

· Çocuğa okulu sevdirmek,oyun oynamasını sağlamak

· Büyüklerine karşı saygı ve sevgiyi aşılamak

· Sorumlulukları kapsamında öğrenmeyi öğretip başarılı olmasını sağlamak,başarılı oldukça "yapabiliyorum" duygusu ile özgüvenini sağlamlaştırmaktır.

Anne-baba ve çocuk arasındaki bozuk ilişkilerin çocuğun okul başarısını olumsuz yönde etkilediğini unutmayınız. çocuğun başarısızlıkları karşısında, kırıcı değil anlayışlı olmaya çalışınız. Onun kişiliğini Zedeleyici ağır ve haysiyet kırıcı sözler söylemeyiniz. Öncelikle arkadaşları, kardeşleriyle aleyhte kıyaslama yapmayınız.

Sevil Kaynak Ortaokulu  Rehberlik Servisi olarak, amacımız: çocuklarımızı hayat a hazırlarken onları bilgili, kültürlü ve iyi bir insan olarak yetiştirmektir. Bunu sağlamak için, yalnızca okulda verilen eğitim ve öğretim yeterli değildir. Siz velilere de büyük görevler düşmektedir. öncelikle okul-aile işbirliğinin sağlanması gerekir. Velilerimizin sık sık okula gelerek öğretmenlerle görüşmesi, çocuklarımızın olumlu davranışlar kazanması, derslerinde daha başarılı olabilmesi için zorunludur. Bunun için velilerimizin çocuklarını sürekli izleyerek okul idaresi ve öğretmenlerine yardımcı olacaklarını düşünmekteyiz. Bu inançla ve yukarıdaki düşünceler ışığında çocuklarımızı daha başarılı kılmak ve onların iyi bir insan olarak yetişmelerini sağlamak üzere tüm velilerimize önerilerimiz şunlardır:

Elde ettiği hatalı sonuçları eleştirmeyiniz. Yavaş yavaş ve onu incitmeden daha iyi sonuç elde etmesine yardım edebilirsiniz. çocuk, anne-baba ve büyükleri tarafından mutlaka sevildiğinden emin olmalıdır. İstenilmediğine inanan bir çocuğun duygusal dünyası güven altında değildir. Bu nedenle çocuk problemli ve okulda başarısız bir çocuk olup çıkar. çocuğunuza sevildiğini, istenildiğini ve evde bir yeri olduğunu hissettiriniz. Bu sevginin onun başarısına ve çalışkanlığına bağlı olmadığını söyleyiniz.

Çocuğunuzun üzerine onu sıkacak , bıktıracak derecede düşmeyiniz. çocuğa aşırı baskı ve aşırı sevgi, ilgi göstermeyiniz. çocuğunuzdan yeteneklerinin üstünde büyük işler ve başarılar beklemeyiniz.

Çocuğunuzun size yardım etmek veya kendi başına iş yapmak için gösterdiği ilk belirtileri gözden kaçırmayınız. Bu girişimleri destekleyip, teşvik ediniz. Çocuklar usanç belirtileri gösterdiği veya işlerini baştan savma yapmaya başladıkları zaman onlara başka görevler veriniz. çocuğunuzun yanında aile problemlerini tartışmayınız. Ev içi sorunların çocuğunuzun ders çalışmasına engel olacağına ve onda olumsuz düşünceler yaratacağını unutmayınız.

Rüşvet vermek hatalıdır. ıyi ve sorumlu olmayı onun için bir fiyat ve pazarlık haline getirmeyiniz. Uygulamayı düşünmediğiniz bir cezayı hiç bir zaman tehdit aracı olarak kullanmayınız. Vermeyi açıkladığınız cezayı uygulamanız gerekir. çocuk sürekli olarak aynı kusuru işliyorsa durmadan cezalandırmaya devam etmeyiniz, bunun altında yatan nedenleri araştırınız. Kendisinden ne beklendiğini çocuğunuza anlatınız. Doğru olan budur, yanlış olan şudur, şeklinde açıklamalar bir çok yanlış davranışı önler.

Anne ve babanın çocuğa karşı davranışları tutarlı olmalıdır. Değişik zamanlarda değişik davranışlar, çocuğun neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamasını güçleştirir. Anne-baba olarak çocuklarınızın karşısında sevgi, bağlılık ve karşılıklı fedakarlık örneği olunuz. çocuğunuzun kişilik gelişiminde sizin etkili olduğunuzu unutmayın çocuğun iyi arkadaşlık ilişkileri kurmasında yardımcı olun.

Evde dikkati dağıtmayacak bir çalışma atmosferi, iyi çalışma koşulları, ortaklaşa çalışma, gerilim ve sınav korkusu olmayan bir ortam yaratmaya çalışınız.

EK OLARAK;

Okulumuzda çocuklarımızın her türlü gelişimlerini en sağlıklı ve dengeli bir şekilde sağlayabilmek için çaba sarf etmekteyiz. Biliyoruz ki onlar bizim en değerli varlıklarımız ve biz ne kadar çabalarsak çabalayalım çocukların yetiştirilmesinde en büyük rolü aileler yani sizler üstlenmektesiniz. çocuğun yaşantısı sizlerin eğitim anlayışınızla biçimlenmekte, uyguladığınız doğrular çocuğunuzu yaşama bağlayıp aktif olmasını sağlarken, istemeyerek de olsa bilgi eksikliğinizden kaynaklanan olumsuz ve yanlış davranışlarınızla çocuğunuz bir çok sorunla uğraşmak zorunda kalmakta, kendi kapasitesini hiçbir zaman ortaya koyamayıp, mutlu yaşayamamaktadır. Bu yüzden okulumuz rehber öğretmeni olarak "Sorunlu çocuk yoktur, sorunlu anne baba vardır." felsefesinden yola çıkarak sizlerin bu en sorumluluk ve çaba gerektiren görevinizde sizlere rehberlik etmek ve çaresiz kaldığınız konularda yardımcı olmak amacıyla çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. şunu da biliyoruz ki her anne baba çocuğunu en iyi şekilde yetiştirmek ve onu topluma kazandırmak ister. Bu çocukların her birini en güzel konumlarda ve mevkilerde görmek isteyenler arasında herhalde en başta sizler varsınız. Hiçbir anne baba sorunlu bir çocuk yetiştirmek istemez. Ama sonuçta hepimiz insanız ve geçmişten getirdiklerimiz, önyargılarımız, gelenek ve göreneklerin etkisi, çevreden etkilenişimizle bir bütünüz. Belki eğriyiz, belki doğruyuz. Belki kendimize her yaptığımız konuda güveniyor, belki eksikliklerimizi araştırarak gidermeye çalışıyoruz. Her ne durumda olursak olalım, eğer anne babaysak "benim doğrum, bizim doğrumuz" olmamasının doğruluğunu bilmemiz gerekmektedir. çünkü çocuk yetiştirmede gerçek doğrular vardır ve belirlenmiştir. Toplumumuzda her aile bu konuya gereken özeni göstermediği, araştırıp danışmadığı ve kendi doğrularını uyguladığı için bir çok çocuk maalesef sorunlu hale gelmektedir.

Sözün özü; eğer anne babaysak gerçek doğruya ulaşmak için sürekli çabalamalı ,öğrenmeye açık olmalı, kitap okumalı, çocukla ilgili her türlü seminer ve toplantılara katılmalı, okuluna sık sık gidip görüşmeler yapmalı, iyi bir gözlemci olup çocuğu ona sezdirmeden izlemeli ve anormal davranışlarında uzman kişilere danışmalıdır. çocuk psikologları duygusal açıdan dengeli olması istenen her çocuğun karşılanması gereken belirli temel duygusal gereksinimlere sahip olduğunu doğrularlar. Bu duygusal gereksinimlerden hiçbiri sevgi ve şefkate duyulan ile bir yere ait olduğunu ve istendiğini hissetme gereksinimi kadar temel değildir. Yeterli derecede şefkat gösterilince çocuk muhtemelen sorumlu bir yetişkin olarak yetişecektir. Bu sevgi olmadan duygusal ve sosyal olarak engellenmiş olacaktır. "Her çocuğun içinde, sevgi ile doldurulmayı bekleyen bir sevgi deposu vardır." Bir çocuk gerçekten sevildiğini hissederse normal olarak gelişecektir. Fakat sevgi deposu boş olduğunda çocuk yanlış davranışta bulunacaktır. çocukların yaramazlıklarının çoğuna boş bir sevgi deposunun özlemi yol açar. çocuklarınızı sevin ama onlar şımarır diye onlara hissettirmeden değil. Açık ve net olarak sevin. "Seni seviyorum, sen benim için önemlisin" sözlerini sık sık sarf edin. Onları vakit buldukça öpün ve onlarla nitelikli zaman geçirmeye uğraşın. çünkü her çocuk bir değerdir ve sizin çocuğunuz bunu hak ediyor.

"İnsanlık oyununu son sahnesinde üç karakterin kalacağı söylenmiştir; inanç, umut, sevgi. Fakat bunların en önemlisi SEVGİDİR."

******************************

OKUL REHBERLİKHİZMETLERİ

 

Sizlerin eğitim - öğretim hizmetlerinden daha iyi yararlanmanız için rehberlik hizmetleri çalışmaları yapılmaktadır. Bu hizmetlerin genel amacı; kişilerin kendilerini gerçekleştirmelerini sağlayacak tüm bilgileri planlamaktır. Bunların içinde en önemli olanı psikolojik danışmanlık alanıdır. Sağlıklı ve dengeli insanlar topluluğu üretken olur ve huzur içinde yaşar. Yapılan çalışmalar bu ilke paralelliğinde şekillenir. Diğer çalışma alanları da en az bunun kadar yapıcı ve yararlıdır.

Tüm bu çalışmaları gerçekleştirmek üzere okullarımızda rehberlik servisleri kurulmuş ve bir rehber öğretmen görevlendirilmiştir. Görevli rehber öğretmen tüm bu işleri planlama ve organize etme ile psikoloji bilgisi almış kişilerdir.

Rehber öğretmen sizlere ;Karşılaşacağınız her türlü problemde (ders başarısızlığı, olumsuz iletişim, aile çatışmaları, kişilik ve rol karmaşası vs.) çözüm yollarını görmenizi sağlar,Kendinizi tanıma konusunda (yapılan test ve envanterlerle) size rehberlik eder,Bir üst öğrenim kurumuna yönlendirme hizmetlerinde yardımcı olmaya çalışır.

Fakat bu servisin hizmetleri bu çalışmalarla sınırlı değildir. özellikle veli eğitimi (yapılan seminerlerle veya bireysel görüşmelerle), öğrencilere uygulanan grup çalışmaları, öğrencileri her konuda bilgilendirmeye yönelik konferansları servisin diğer çalışma alanlarıdır.

 

VELİYE NOT:Görüşmeye gelmeden önce rehber öğretmenden randevu alınması uygun olur.